Η αυξημένη αρτηριακή πίεση αφορά το 20-30% των ενηλίκων με αρκετούς από αυτούς να μην το γνωρίζουν. Η υπέρταση όμως αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες απειλές για την υγεία μας, καθώς ενέχει κινδύνους για την καρδιά, τον εγκέφαλο, μέχρι τα νεφρά και τα μάτια. Οι επιστημονικοί συνεργάτες του Pharm16 μας δίνουν τις κατάλληλες συμβουλές τόσο για να ελέγχουμε σωστά την πίεσή όσο και για να τη διατηρήσουμε σε φυσιολογικά επίπεδα.

Μετράμε σωστά:

  • Η μέτρηση πρέπει να γίνεται όταν είμαστε ήρεμοι και ξεκούραστοι και όχι όταν βρισκόμαστε σε ένταση ή είμαστε αγχωμένοι.
  • Ιδανικά, μία ώρα πριν τη μέτρηση καλό είναι να μην έχει προηγηθεί άσκηση, υπερβολική κατανάλωση φαγητού, καφέ ή αλκοόλ και να μην έχουμε καπνίσει.
  • Το χέρι στο οποίο γίνεται η μέτρηση θα πρέπει να στηρίζεται κάπου, να είναι χαλαρό και να βρίσκεται στο ύψος της καρδιάς.
  • Κατά τη διάρκεια της μέτρησης δεν πρέπει να μιλάμε ή να έχουμε τα πόδια μας σταυρωμένα.
  • Όσοι δεν αντιμετωπίζουν πρόβλημα υπέρτασης θα πρέπει προληπτικά να ελέγχουν την πίεση τους τουλάχιστον μία φορά το χρόνο στα πλαίσια του ετήσιου check up. Οι υπερτασικοί θα πρέπει ιδανικά να μετρούν την πίεσή τους πρωί & βράδυ πριν τη λήψη φαρμάκων και εφόσον η πίεση τους ρυθμιστεί , η μέτρηση να γίνεται μία με δύο φορές την εβδομάδα.

Ρυθμίζουμε την πίεσή μας… φυσικά:

  • Μειώνουμε τη λήψη νατρίου, δηλαδή αλατιού. Αυτό σημαίνει όχι μόνο ότι προσθέτουμε λιγότερο έως καθόλου αλάτι στο γεύμα μας αλλά και ότι είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί και με καθημερινές τροφές που κρύβουν μέσα τους αρκετό αλάτι(ψωμί, κράκερ, φρυγανιές, έτοιμες σάλτσες και κονσέρβες). Επίσης καταναλώνουμε αλκοόλ και καφέ με μέτρο. Όχι περισσότερο από ένα ποτηράκι κρασί ημερησίως και όχι περισσότερο από δύο φλυτζάνια καφέ.
  • Καταναλώνουμε φρούτα και λαχανικά που είναι πλούσια σε κάλιο και αυξάνουν τη διούρηση.
  • Βάζουμε το σκόρδο στην καθημερινότητα μας. Το σκόρδο περιέχει μία ουσία, την αλισίνη, που του δίνει και τη χαρακτηριστική μυρωδιά, η οποία βοηθά στην πτώση της πίεσης. Θεωρείται ότι η ουσία αυτή δρα στο ενδοθήλιο του αγγείου, εξομαλύνοντας τη λειτουργία του. Bέβαια, χρειάζεται να καταναλώνει κανείς τουλάχιστον 6 με 8 σκελίδες σκόρδου καθημερινά, ώστε να υπάρξει ένα ικανοποιητικό αποτέλεσμα. Αν’ αυτού, αν θέλει κάποιος να επωφεληθεί από τις ευεργετικές ιδιότητες του σκόρδου, χωρίς όμως να έχει αυτή την ενοχλητική για πολλούς μυρωδιά, μπορεί να το λαμβάνει με τη μορφή συμπληρώματος.  Εξίσου ευεργετικά αποτελέσματα έχει αποδειχθεί πως έχουν τα συμπληρώματα διατροφής με Ω3 λιπαρά οξέα αλλά και τα συμπληρώματα με συνένζυμο Q10.
  • Εντάσσουμε το περπάτημα στην καθημερινότητά μας. Αποδεδειγμένα, 30 λεπτά περπάτημα ημερησίως μπορεί να μειώσει την πίεση 2-3 βαθμούς. Ο λόγος είναι ότι η άσκηση βοηθάει την καρδιά να αξιοποιήσει καλύτερα το οξυγόνο, έτσι ώστε να μην ζορίζεται όταν αντλεί αίμα.